Sterilisatieprogramma van Cat_Mandu Mogan

Katten op het eiland Gran Canaria. Wij landen op 8 juni voor onze vakantie in Puerto de Mogan. Het is prachtig op dit eiland. Als we bij ons appartement komen zit de badmeester op het terras van de begane grond. Naast hem zit een jonge poes vragend naar zijn hamburger te kijken. Verbaasd dat er iemand op het terras zit bijna in de veronderstelling dat we het verkeerde appartement hebben geopend, blijkt de badmeester zijn lunch hier dagelijks te delen met de kat. Ik vraag hem wie er nog nog meer naar de katten omkijkt. Niemand want het hotel wil ze niet verzorgen. Meerdere hotels in de omgeving wel. 

 

Dat valt bij mij niet in goede aarde. In de avond komen er kittens van een week op 10 uit de struiken. 1 kitten is duidelijk te klein. Ze zien er wel goed uit (na controle uiteraard). Ik post fb een vraag wie er zorg draagt voor de katten. Ook komt er een hoogzwangere poes buurten. Ik krijg heel veel reacties en uiteindelijk kom ik met Vicky in contact. Zij zorgt voor de katjes om het hotel en werkt samen met Karen Broadhurst van de lokale kattenopvang. Via via krijg ik contact er ontstaat een fijn gesprek. Samen met de dierenarts worden katten op het eiland gesteriliseerd, want een poes kan wel tot 3 nesten per jaar krijgen en zo kunnen zijn de populatie indammen. Een sterilisatie kost al gauw 90 euro en een castratie 40 euro.

Op het eiland zijn van 8 liter cans drinkplaatsen gemaakt en daar worden de eilandkatten gevoerd. Dit op verschillende plekken elke dag weer. Enorm respect voor deze medewerkers en hun missie.

 

De 2 kittens bij het appartement waren eerst met 5. 3 kittens zijn reeds geadopteerd en deze kittens die wij gespot hebben worden ter adoptie aangeboden.

 

Het einde van onze vakantie is in zicht 18 juni vliegen we naar huis. 

We hebben 10 kg voer en wat blikken voer gedoneerd en een donatie overgemaakt zodat de poes die straks moet bevallen kan worden gesteriliseerd.

Waarom deel ik dit op mijn website. Bedenk eens hoe vaak je zo een euromunt weggeeft of prul koopt voor een euro. Zou fijn zijn dat als iedereen gewoon eens een euromunt overmaakt aan dit goede doel. Zij moeten het echt hebben van sponsering. Ik heb gezien wat ze voor de katjes doen.

 

Je kunt het overmaken op account van Karen Broadhurst met vermelding Cat_ Mandu Mogan dan komt het op de juiste plek terecht.

 

IBAN:ES47 0073 0100 5505 8893 4385

 

Doneer je niet dankjewel voor het lezen, maar ik hoop dat je je bedenkt en toch nog wat wisselgeld doneert

 

Kittens bij het appartement verdubbeld in gewicht
Kittens bij het appartement verdubbeld in gewicht